jw-and-p-in-the-usa.reismee.nl

Los Angeles – Palm Springs

Goed geslapen (wakker geworden net voor de wekker afliep). ‘s Ochtends naar Los Angeles getrokken. Eerst de Disney Concert Hall bezocht. Een architecturaal pareltje. Het is opgebouwd uit metalen platen die samen een openbloeiende roos voorstellen. Een origineel idee, die metalen platen, maar je voelde de hitte er werkelijk vanaf stralen. Een bewaakster maande ons aan er niet te dicht tegen te lopen. Het schijnt ook dat er in de buurt opvallend veel auto-ongelukken gebeuren, door de weerkaatsing van het zonlicht.

Dan naar het Getty Center. Een museum gebouwd op een heuvel rond Los Angeles. Gebouwd op kosten van ene Paul Getty, een steenrijke oliemagnaat die erop stond dat het museum gratis toegang moet bieden. Je betaalt wel 15 dollar parking (we hebben ons trouwens op die paar dagen tijd al blauw betaald aan parking). Je parkeert je auto beneden en gaat dan met een tram naar boven. Een prachtig gebouw, met een fabuleus uitzicht. We zagen in de verte ook wel een enorme rookpluim, het leek op een ontplofte atoombom, maar wellicht gaat het om de Californische bosbranden.

De auto ingesprongen en twee uurtjes gereden naar Palm Springs, midden in de Californische woestijn. We aten voor het eerst in een typische Amerikaanse Diner ‘Denny’s’ (spek, eieren, worstjes, pancakes en fruit). Dan de tramway. We verwachtten ons opnieuw aan een gezapig treintje, maar kregen een heuse kabelbaan met ronddraaiend platform die ons honderden meters stijl omhoog voerde. P. voelde zijn hoogtevrees opborrelen en sloot af en toe eens de oogjes. Boven een wandeling gemaakt door het bos en een paar prachtige foto’s gemaakt van het panoramische zicht.

Terug op hotel nog tijd genomen voor een heerlijke late night swim. Het bleef heel erg warm.

Check gerust onze nieuwe fotoreeks ;-)

Morgen trouwens Joshua Tree National Park, op weg naar Laughlin (we trekken naar Nevada!)

P.