jw-and-p-in-the-usa.reismee.nl

Grand Canyon - Lake Powell

Gisterenavond nog een lekkere steak gegeten in het restaurant van onze lodge. We kregen er een slaatje bij en mochten kiezen uit een lijstje dressings. De anders altijd zo besluitvaardige J.W. – kuch – kon maar niet kiezen. De vriendelijke dienster is dan maar een bordje gaan halen met kleine kwakjes van de verschillende sausjes, om de keuze te vergemakkelijken. Maar J.W. bleef twijfelen tussen twee sausjes. De arme dienster besloot dan maar allebei de sausjes te serveren.

Met ons buikje rond gaan slapen. We zetten de wekker om kwart voor zes, want we hadden in de parkgids gelezen dat de sunrise voorzien was voor zes uur. Zo gezegd, zo gedaan, om kwart voor zes opgestaan… om vast te stellen dat het al zo goed als klaar was… Dan maar onze koffers gepakt en vroeg vertrokken. Onderweg een paar hertjes gespot.

De route langs de Grand Canyon genomen en gestopt aan een aantal viewpoints, waaronder Desert Viewpoint.

Eens het zuidelijke gebied rond de Grand Canyon voorbij zagen we het landschap opnieuw helemaal veranderen. Van groen naar rood. Deze keer de typische oranje-rode rotsen. Ook de Amerikanen zagen er anders uit, de meerderheid had duidelijk Indiaanse origines.

Een uur of drie later aangekomen in Page, vlakbij Lake Powell. De vermoeidheid begon een klein beetje te wegen en we hadden nood aan een rustpauze. Een belegd broodje verorberd bij Subway en bij Walmart wat inkopen gedaan (we wilden ‘s avonds eens lekker goedkoop eten en sloegen proviand in).

Ingecheckt in het hotel. Net als in Subway ook daar niet meteen de vriendelijkste native Americans. Een uurtje of twee lekker ‘gechilled’ en dan terug de auto ingesprongen richting Lower Antelope Canyon. Een smalle fotogenieke krater. Normaal moet je die bezoeken met een gids, maar ze gaven ons pasje van ‘photographers’ waarmee we de krater op ons eentje mochten verkennen (we vermoeden dat ze gewoon geen zin meer hadden om de toer nog maar eens af te leggen).

Dag afgesloten met een rit langs Lake Powell. Genoten van een alweer unieke zonsondergang. Een hoogtepunt van de reis.

Morgen Zion