jw-and-p-in-the-usa.reismee.nl

Zion

Vandaag een vierde staat: Utah. Zion National Park bezocht.
Eerst de Canyon Overlook trail gelopen (1u) waarbij we op het eind een overview kregen van de Zion Canyon.

Dan in het park zelf gereden, waar we de auto moesten parkeren en per busje verdergebracht werden. We hebben twee hikes gedaan: de ‘Lower Emerald Pool’ (1u) en de ‘Riverside Walk’ (1,5u). We wilden nog een derde hike doen, richting ‘Weeping rock’ (een rots waar water uit druppelt), maar die was helaas afgesloten wegens gevaar op vallende stenen. Dat hadden we wel pas door nadat we een half uur op het verkeerde parcours gelopen waren :-)

Zonovergoten dag vandaag trouwens, getuige de rode schouders van J.W. ;-)
s Avonds naar ons hotel in St. George gereden, op een uur van Zion. Een verkwikkende duik in het zwembad en dan ons energielevel op peil gebracht met een Whopper van Burger King.

Enkele markante feiten na een kleine week in de US:

- auto’s: auto’s hier zijn HUGE. Je ziet nauwelijks een kleine auto rijden. Een Toyota Yaris ziet er hier helemaal anders uit, veel groter. Benzine kost dan ook maar half zoveel als bij ons.
- Steden: een doorsnee Amerikaanse stad ziet er als volgt uit: een hoofdstraat vol hotels (telkens dezelfde ketens: Best Western, Ramada, Day’s Inn…), restaurants (MacDo, Burger King, Subway, Wendy’s, Starbucks) en hier en daar wat winkels.
- Ontdekking tot dusver: strijkijzers en –planken in hotelkamers. Heel handig wanneer je elke dag met je valies vol kleren in een andere hotelkamer terechtkomt, en toch nog een beetje goed voor de dag wil komen. Ook met stip genoteerd: gratis wifi-internet in haast alle hotelkamers.
- ‘Ergernis’ tot dusver: Duiters! Overal waar we komen, worden we omringd door Duitsers. Was ist los? We hebben al een signaal afgesproken. Als er weer Duitsers in onze buurt zijn, zeggen we gewoon ‘Don’t mention the war’ tegen elkaar.
- Meest memorabele uitspraak tot dusver: “Man, wat zing ik toch toonvast” (J.W. brult in de auto mee met de muziek en vindt zichzelf klaar voor de volgende X-factor. P. neemt sindsdien oordopjes mee in de auto)

Morgen Vegas baby!

Christopher

Zalige foto van pieter :D

luc drubbel

prachtige landschappen blijkbaar!
niet zo'n goesting om nep - san marcoplein te zien :)
ook geen zin in ham ham ham ham burgers zelfs niet met scheve frietjes.
straks op bezoek bij ouders Joachim en dan naar oma.
Of, hoe avontuurlijk het leven hier ook is :)
ciao ciao
Pa Drubbel

P.

Ja de landschappen zijn werkelijk fenomenaal, en telkens helemaal anders!
De rest is... Amerikaans ;-)
Groeten aan iedereen daar!