jw-and-p-in-the-usa.reismee.nl

Las Vegas - Death Valley

Geen gratis internet in Las Vegas, vandaar een verslagje van de voorbije twee dagen ;-)

Gisteren een dagje Sin City. Aangezien de prijzen flink gezakt zijn door de economische crisis hebben we een nacht in het Planet Hollywood geboekt, handig gelegen midden op de Strip.

We hebben een flinke wandeling gemaakt langs de Strip en een aantal hotels aan de binnenkant bezocht: Paris (met een namaak eifeltoren en Arc de Triomphe), The Venetian (met binnenin gondels op water en een replica van het San Marcoplein), Caesar’s Palace, Palazzo en New York New York. Telkens hetzelfde concept: hotel, casino en veel winkels in een welbepaald thema. Ook de M&M en Coca Cola winkels eens binnengewandeld. Toen het donker was, zijn we nog wat foto’s gaan nemen langs de Strip (Vegas komt pas goed tot zijn recht in het donker). Even gestopt aan de fonteinenshow van The Bellagio en Mexicaans gegeten. Daarna naar ons bedje gesloft. We waren trouwens ons kamernummer vergeten, dat komt ervan als je elke dag van hotel verandert ;-)

We zijn blij dat we Vegas gezien hebben, maar het was minder ‘waaw’ dan verwacht. Iets teveel kitch en (zeker overdag) iets te weinig glamour.

Vandaag een hele dag in de auto doorgebracht. Death Valley bezocht. Stops aan Zabriskie Point, Devil’s Golfcourse, Badwater (het laagste punt van het westelijke halfrond) en Stovepipe Wells (met zandduinen als in de Sahara). Aan Badwater was er een Nederlandse toeriste die met haar gsm de temperatuur opnam: 50 graden Celsius!

Dan een rit van 5u naar Visalia. Op bepaalde plaatsen reden we helemaal alleen door prachtige natuur met voortdurend veranderende landschappen. Indrukwekkend.

In Visalia even naar het centrum gereden. Op een pleintje was een openluchtbarbeque en een optreden van een rockgroepje. Snel een broodje met kip (P.) en broodje steak (J.W.) van de barbeque met chips opgepeuzeld en een vleugje couleur locale opgesnoven.

Morgen weer de natuur in voor Yosemite.