jw-and-p-in-the-usa.reismee.nl

San Francisco

Twee toffe dagen San Francisco achter de rug!

Gisteren eerst op onze hotelkamer naar de match Clijsters vs V. Williams gekeken (België vs Amerika 1-0 yaay!) en dan de stad ingetrokken. Vandaag een hele dag van San Francisco genoten. Een lijstje van wat we bezocht hebben: City Hall, Union Square, boottoch naar Alcatraz waar we de audiotour gedaan hebben (bezoek met uitleg via hoofdtelefoon, in het Nederlands), Fisherman’s wharf (met de zeeleeuwen), Castro (de homowijk), Telegraph hill met bovenaan Coit Tower, en de ‘painted ladies’ (een rijtje prachtige geschilderde huizen in Victoriaanse stijl). Een ritje met de cable car gedaan, de typische ouderwetse tram. Met de auto door Lombard Street gereden, met het heel bochtige stukje (“Crookedest Street”). En een beetje shopping gedaan ;-)
Het was wel wat wennen aan een stad, na – los van Las Vegas – een dikke week in de natuur. Maar San Francisco is ons echt bevallen, een mooie, propere stad, die een beetje Europees aandoet.
Conclusie: we <3 San Francisco! De fotootjes volgen later ;)
Bedtijd nu. Morgen zetten we de terugkeer in naar Los Angeles via de Pacific Highway, naar het schijnt een prachtige route langs de kust.

Byebye!

Michèle

Ik geniet echt van jullie verhalen en foto's :-) en er zijn heel leuke tips bij voor onze reis. Nog 2 weekjes ...

P.

Leuk dat te horen Michèle! :)
Aftellen!!