jw-and-p-in-the-usa.reismee.nl

Thelma & Louise achterna!

Een dik jaar geleden bracht het lot J.W. en P. rond dezelfde tafel. Reizen bleek een gemeenschappelijke interesse. En zo werden al gauw plannen gesmeed. Eerst een dagtripje Nederlands natuurpark, waar ze rustig dobberend met hun kano plotseling terecht kwamen tussen enkele vrachtschepen. Zonder kleerscheuren doorgekomen, de moed niet laten zakken. Een tripje Venetië volgde. In april werd ook Madrid aan een grondig onderzoek onderworpen en goedgekeurd.

En zo rijpte het idee... voor een reis naar de USA.

Het plan werd concreet: 16 dagen Westkust zou het worden. Een bezoekje aan het Connections-reisbureau later was alles in kannen en kruiken. Vrienden en familie werden op de hoogte gebracht en de suggestieve opmerkingen ontkracht (neen, ze zijn echt geen koppel!).

P. kwam op het idee om hun route op een internetforum te plaatsen, op zoek naar interessante tips. Het werd een gemengd succes. Reacties met interessante tips werden afgewisseld met reacties als (quote): 'Annuleren en zelf alles boeken en route samenstellen, dat is het enige advies dat ik zou geven. Er zitten zoveel dingen in die veranderd moeten, dat opnieuw beginnen het handigst is.'

Tot overmaat van ramp viel een piloot van Continental Airlines op eenzelfde vlucht morsdood, brak een bosbrand uit in Californië, stortte een helicopter neer aan de Grand Canyon en viel aan Death Valley een slachtoffer door uitdroging.

Maaaaar... J.W. en P. lieten zich niet van hun stuk brengen en planden lustig verder. De auto werd geboekt, net als een helicoptervlucht boven de Grand Canyon en een bezoekje aan de Alcatraz-gevangenis.

En zo kreeg de trip uiteindelijk vorm. Dit wordt hun reisroute:

27/08/2009

10/09/2009

Oxnard

11/09/2009

Brussel

En toen kwam nog het idee van dit blogje. In de hoop dat er op die af te leggen3.700km wat tijd zal zijn om nu en dan eens een berichtje te posten over hun avonturen.

Nog een kleine week te gaan...

An-Sofie

Dag zoete neve,

alvast een zeer goede, avontuurlijke reis gewenst in de V.S.! Hou je publiek zeker op de hoogte met spitsvondige verslagjes zoals het bovenstaande.

Ondertussen wordt er in de Sasselaan druk gespeculeerd over voor welke naam de initialen J.W. staan? Jean-Walter? Jef-Willy? Jan-Willem?

P.S.: Op 11 september terug naar Bxl vliegen... Lijkt me wel "gereschierd" :o

X

P.

Lieve nichtje,

Bedankt voor de fijne wensen. We doen ons best om jullie op de hoogte te houden van onze roadtrip. JW staat voor de one and only Jan Wouter ;-) Maar Jef-Willy vind ik anders wel een geslaagd alternatief!
I know, 11 september ;-) Living on the edge!
X