jw-and-p-in-the-usa.reismee.nl

Yosemite

Dag iedereen!

Vandaag weer een lange dag in de auto. Yosemite National Park bezocht. Een deeltje ervan dan toch, want het is een enorm uitgestrekt park. Anders dan wat we al gezien hebben: helemaal in het groen. Veel dennebomen waardoor het bij momenten een beetje naar kerstmis rook :- )

Veel toeristen, waaronder ook flink wat Amerikanen. Maandag is Labour Day, en veel mensen hier hebben een verlengd weekend. Een Amerikaan vertelde ons een paar dagen geleden dat ze hier maar 10 dagen jaarlijkse vakantie hebben, elke feestdag is dus welgekomen.

Maar terug naar ons verslag. We wilden eerst naar Mariposa Grove, maar die was afgesloten. We zijn dan doorgereden naar Glacier Point, met een prachtige view van bovenaf. Vervolgens naar Yosemite Village, waar we de auto parkeerden en met de shuttlebus een eindje verder gingen. Een hike gedaan van een dik uur naar de voet van de Vernal waterval.

Dan terug naar de auto voor de lange rit naar ons hotel in Modesto. Onderweg genoten van de ‘Christian top 20’ op de radio en van magnifieke gouden korenvelden.

In Modesto gestopt bij Jack in the box (alweer een Macdo-kloon) voor een hamburger met curly fries (gekrulde frietjes). Daarnet via internet nog wat van de US-Open gevolgd (je kunt hier heel wat matchen online bekijken, heel leuk voor tennisfans als wij ;-) Morgen duimen voor Kimmie ;-)

Ondanks die vele uurtjes in de auto hebben we blijkbaar toch redelijk wat zon gezien, want we zien er allebei behoorlijk rood uit!

Morgen en overmorgen San Francisco!!